Agnieszka Tomaszewska (agnieszka@fundacjahalo.pl) – Coach, Trenerka Rozwoju Osobistego, Ekonomistka i Manager. Przez 10 lat Manager placówki medycznej i Dyrektor Regionalny w grupie szpitali. Jestem osobą jąkającą się. Mogę powiedzieć, że jąkanie znam od podszewki, bo zaczęłam się jąkać mając 3 lata. Poprzez własny rozwój i samoświadomość jąkanie i komunikacja stały się moją pasją.
Prezeska Fundacji Wspierania Mowy i Komunikacji HALO.
Prowadzę kursy dla logopedów, szkół i personelu medycznego, dotyczące kontaktu i wspierania osób z problemami w komunikacji, głównie jąkających się – dzieci i dorosłych.
W terapii dzieci i dorosłych podchodzę do osób z zaburzeniami w komunikacji holistycznie. Pracuję metodą jednocześnie angażującą ciało i głos, a dzięki temu umiejętności komunikacyjne prowadzące do nawiązywania relacji z drugą osobą. W swojej pracy wykorzystuję mindfulness, ruch na bazie Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, arteterapię oraz coaching on the job, czyli pomoc osobie jąkającej się w przezwyciężaniu logofobii, bazując na jej wewnętrznej motywacji oraz w realizacji celu, który sam sobie wyznaczył – towarzyszę mu i zachęcam do samodzielnego wykonywania tych czynności, które sprawiają mu trudność.
Prowadzę warsztaty dla osób jąkających się, dzieci i dorosłych oraz teatr osób jąkających się halo.jąkam się. Uczestniczę i wykładam na konferencjach logopedycznych oraz kongresach osób jąkających się w kraju i zagranicą, m.in. w Holandii i USA.
Jestem mamą wspaniałej córki – Mai. Moją pasją są podróże i tango argentyńskie.
Studia, szkolenia i warsztaty które ukończyłam:
- Coaching ICF
- Arteterapia z elementami terapii pedagogicznej
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- Terapeutyczne wykorzystanie muzyki w pracy z dziećmi przedszkolnymi i szkolnymi
- Metody i techniki relaksacyjne
- Baśnioterapia w rehabilitacji dzieci upośledzonych umysłowo
Manon van der Aa-Spruit (manon@fundacjahalo.pl) – od 1995 roku pracuję jako Logopeda, a od 1997 roku specjalizuję się w zaburzeniach płynności mowy. Prowadzę gabinet logopedyczny – terapii jąkania. Moja zawodowa pasja to praca z ludźmi z zaburzeniami płynności (jąkanie i giełkot) i z dziećmi z FASD (Fetal Alcohol Spectrum Disorders, Zespół Poalkoholowy). Wykładam na uniwersytetach dla logopedów w Niemczech i Holandii.
Wiceprezeska Fundacji Wspierania Mowy i Komunikacji HALO.
Do każdej osoby w swojej pracy podchodzę w sposób indywidualny, twierdząc, że każda osoba jest inna i należy do niej dostosować indywidualny sposób postępowania. W związku z tym pracuję różnymi metodami, np. według Davida Shapiro, Lidcombe, Generating Fluent Speech (Barbara Dahm), Guitar, Conture, Riley & Riley, Sheehan, RET (Terapia Racjonalno-Emocjonalna), NLP, itd. Odbyłam specjalizację na warsztatach u renomowanych terapeutów i profesorów z całego świata. Prowadzę sesje indywidualne i grupowe.
Uczestniczę i wykładam na konferencjach i warsztatach logopedycznych oraz kongresach osób jąkających się, między innymi w Holandii, Belgii, Kanadzie, Danii, Portugalii, Bułgarii, Niemczech, Polsce, Francji, Anglii.
Katarzyna Sawicka (kasia@fundacjahalo.pl) – nauczyciel, logopeda i pedagog terapeuta.
Moja Mama często wspomina, że zaczęłam mówić zanim nauczyłam się chodzić. To chyba wyjaśnia, dlaczego zostałam logopedą i nauczycielem.
Ukończyłam studia pedagogiczne na Uniwersytecie Szczecińskim na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Najpierw zaczęłam pracę w szkole podstawowej, następnie w przedszkolu, gdzie pracuję do dnia dzisiejszego
Od jakiegoś czasu realizuję swoje marzenia zawodowe jako logopeda i nauczyciel. Swoją pracą i umiejętnościami, a także doświadczeniem staram się pomagać dzieciom. Sprawia mi to satysfakcję, ponieważ efekty tej pracy są bardzo wymierne, a możliwość obserwowania pozytywnych zmian jakie zachodzą w mowie i zachowaniu moich podopiecznych to niesamowita radość i wielka przyjemność.
Mój szczególny przedmiot zainteresowania to jąkanie, jako jedno z najbardziej złożonych zaburzeń mowy. Dlatego nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje w tym zakresie uczestnicząc w szkoleniach dotyczących jego diagnozy i terapii. W swojej pracy staram się być przede wszystkim profesjonalistką dbając o dobrą atmosferę i kontakt z pacjentami, zarówno z tymi najmłodszymi, jak i z ich rodzicami. Każdą osobę postrzegam holistycznie, co dodaje skrzydeł nie tylko mi, ale przede wszystkim osobom, które wspieram.
Prywatnie jestem szczęśliwą mamą trójki wspaniałych dzieciaków: Karolinki, Piotrusia i Amelki. Moją pasją jest taniec towarzyski, który jest niesamowitą odskocznią od codziennych obowiązków oraz okazją aby wspólnie z mężem zrobić coś tylko dla nas.
Niektóre z kursów, szkoleń i warsztatów które ukończyłam:
· Emisja głosu
· Odczytywanie rysunku poprzez wiedzę psychologiczną
· Warsztaty – współpraca z rodzicami – rodzic sprzymierzeńcem czy wrogiem?
· Warsztaty naukowo-szkoleniowe: wczesna interwencja, terapia i rehabilitacja zaburzeń rozwoju u dzieci
· Konferencja metodyczna na temat: dyslektyk czy leń – diagnoza i pomoc
· Konferencja metodyczna na temat: praca z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości i psychoruchowej z deficytem uwagi w klasie szkolnej
· Konferencja metodyczna na temat: wyjść dziecku samotnemu naprzeciw … – jak wspierać i zaspokajać potrzeby rozwojowe dzieci w kształceniu zintegrowanym
· Metoda Dobrego Startu”,
· „Maluchy rosną nie tylko wiosną – wspieranie rozwoju małych dzieci w przedszkolu”,
· „Doświadczenia przyrodnicze dla najmłodszych”,
· „Uczeń z problemem nieuleczalnej choroby i śmierci w domu”,
· „ Elementy fitnessu dla dzieci w wieku przedszkolnym”,
· Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
· Kreatywne warsztaty logopedyczne terapii głoski „s”
· Kreatywne warsztaty logopedyczne terapii głoski „sz”
· Palin PCI – Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7. Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym.
· Terapia sygmatyzmu międzyzębowego. Strategie wg Robyn Merkel Walsh oraz inne wybrane metody terapii.
Beata Muszyńska (beata@fundacjahalo.pl) – nauczycielka matematyki, logopeda, pedagog terapeuta, specjalista terapii ręki I i II stopnia.
Rzecznik Prasowy Fundacji Wspierania Mowy i Komunikacji HALO
Jestem absolwentką studiów magisterskich z matematyki (specjalność nauczycielska) na Uniwersytecie Szczecińskim oraz studiów podyplomowych z logopedii i terapii pedagogicznej na tej samej uczelni a także specjalistą terapii ręki. Moje doświadczenie zawodowe to praca jako asystent i wykładowca na Uniwersytecie Szczecińskim, a także jako nauczyciel matematyki z zespołach szkół, w tym w Zespole Szkół Szpitalnych. Nieobca jest mi więc praca z dziećmi dotkniętymi chorobą i cierpieniem. Prowadziłam także indywidualne zajęcia dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych, również z dziećmi i młodzieżą z niepłynnością mowy. Potrzebują oni szczególnej pomocy i zrozumienia, jednak praca z nimi to duża satysfakcja. Jąkanie jest dla mnie szczególnie ważną dziedziną logopedii i jemu postanowiłam się poświęcić. W ramach fundacji HALO współprowadzę grupę wsparcia dla dzieci, ich rodziców i dorosłych z problemami w komunikacji
Jestem mamą dorosłej córki Moniki. Moje pasje to śpiewanie w chórze, zajęcia teatralne, pisanie wierszy, rękodzieło i malarstwo.
Niektóre z kursów, szkoleń i warsztatów które ukończyłam:
- Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną (dr n. med. Mieczysław Chęciek)
- Palin PCI – Terapia interakcyjna rodzic – dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7. Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym (dr Katarzyna Węsierska)
- Logopedyczno-psychologiczna metoda terapii jąkania u dzieci – projekt autorski (dr Krzysztof Szamburski)
- Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym – wykorzystanie standaryzowanego narzędzia w praktyce logopedycznej dr Katarzyna Węsierska, mgr Barbara Jeziorczak
- Diagnoza i terapia niepłynności mowy
- Diagnoza i terapia ręki I i II stopnia
- Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka (0-3r.ż) – teoria i praktyka
- Logorytmika jako forma uzupełniająca terapię dziecka z deficytami mowy, ruchu oraz percepcji słuchowej i wzrokowej
- Dziecko z aparatem słuchowym, implantem ślimakowym oraz systemem wspomagającym słyszenie w szkole. Jak sobie radzić z najczęstszymi problemami
- Logopedia – diagnoza, terapia, rozwój
- Przedszkolna wymówka – O tym, jak powinno mówić dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Wczesna interwencja logopedyczna oraz terapia psychomotoryczna jako metody wspierania rozwoju u dzieci
- Czym są centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego
- Jak pomóc dziecku z problemami manualnymi, Terapia ręki na zajęciach w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
- Jak dbać o słuch – obserwacje, doświadczenia, zalecenia
- Warsztaty z emisji głosu, prawidłowego oddychania i śpiewu
- Jak mówić świadomie – zasady emisji głosu w mowie
- Jak słyszymy, tak mówimy – problemy w komunikacji językowej osób niesłyszących
- Metoda Marii Montessori w praktyce nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego
- Bajkoterapia, jako metoda pracy z dziećmi
- Praca z bajką
- Integracja dla edukacji. Wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z dysfunkcjami w placówce ogólnodostępnej
- Jak wspierać ucznia z problemami emocjonalnymi
- Wspomaganie nauczyciela w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Komunikacja w szkole. Formułowanie komunikatów do dziecka z ADHD
- Ogólnopolski Kongres ADHD w ramach projektu „ADHD – wyzwanie czy negacja”
- Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców i nauczycieli
- Metoda Tomatisa – stymulacja audio-psychologiczno-lingwistyczna
- Psychologia relaksu
- Trening zastępowania agresji
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- III Wojewódzka Neurokonferencja dla Nauczycieli
- Neurodydaktyczne inspiracje dla edukacji