Agnieszka Tomaszewska (halo@fundacjahalo.pl) – Coach, Trenerka Rozwoju Osobistego, Ekonomistka i Manager. Przez 10 lat Manager placówki medycznej i Dyrektor Regionalny w grupie szpitali. jąkanie znam od podszewki, bo zaczęłam się jąkać mając 3 lat, a Poprzez własny rozwój i samoświadomość, jąkanie i komunikacja stały się moją pasją.
Od 2012 roku Przewodnicząca szczecińskiego Klubu J (Klubu Osób Jąkających się). Od 2017 roku Prezeska Fundacji Wspierania Mowy i Komunikacji HALO.
Prowadzę kursy dla logopedów, szkół i personelu medycznego, dotyczące kontaktu i wspierania osób z problemami w komunikacji, głównie jąkających się – dzieci i młodzieży.
W terapii dzieci i dorosłych podchodzę do terapii jąkania holistycznie. Sama jestem osobą jąkającą się, więc wiem, jakie to ważne, aby osoba jąkająca się już na samym początku terapii uzyskała fachową pomoc i wsparcie. W swojej pracy wykorzystuję mindfulness, Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz coaching on the job, czyli pomoc osobie jąkającej się w przezwyciężaniu lęku pojawiającego się w jąkaniu, w jej codziennym otoczeniu i podczas codziennie wykonywanych czynności. Uczestniczę i wykładam na konferencjach osób jąkających się w kraju i zagranicą (Holandia i USA). Prowadzę teatr osób jąkających się halo.jąkam się.
Jestem mamą wspaniałej córki Mai. Moją pasją są podróże i terapia z ciałem.
KATARZYNA TURNAU-MATYNIA – filolog i logopeda. ProwadziłA badania dotyczące obrazu osób jąkających się funkcjonującego w świadomości osób niejąkających się. pozwoliło jej to wypracować metody pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi jąkającymi się. Od 2011 roku prowadziła zajęcia logopedyczne w świetlicy, a potem w placówce wsparcia dziennego, prowadzonej przez caritas polska. Przewodnicząca zachodniopomorskiego oddziału polskiego związku logopedów.
Od 2013 związana ze szczecińskim Klubem J. Od 2017 terapeutka jąkania w Fundacji HALO.
W ramach współpracy ze szczecińskim Klubem J oraz Fundacją Wspierania Mowy i Komunikacji HALO, prowadzi terapie grupowe jąkających się dzieci i dorosłych. Współtworzyła projekty edukacyjno-terapeutyczne m.in.: Jak masz na imię i z czego słyniesz, HALO! Mam głos!, Dzieciaki na tropie, Oswajamy poezją (więcej o projektach na stronie Fundacji w zakładce PROJEKTY. Prowadzi indywidualną terapię jąkania również w ramach zajęć online.
Jest wykładowcą diagnozy i terapii niepłynności mowy dla studentów logopedii studiów podyplomowych Uniwersytetu Szczecińskiego. Uczestniczyła w szkoleniach i warsztatach dotyczących jąkania prowadzonych przez prof. Katarzynę Węsierską, dra Mieczysława Chęćka oraz dra Krzysztofa Szamburskiego. Stale doskonali metody pracy w ramach samokształcenia, by jak najlepiej pomagać osobom z zaburzeniami płynności mowy.
Beata muszyŃSKA – magistER matematyki, logopedA i terapeutA pedagogiczny. Jako logopeda specjalizujE siE głównie w terapii jąkania dzieci, młodzieży i dorosłych. Swoją wiedzę zdobywała u najlepszych polskich i światowych autorytetów zajmujących się problemem niepłynności mowy – PROF. Katarzyny Węsierskiej, dr. Mieczysława Chęćka, dr. Krzysztofa Szamburskiego i dr Manon van der Aa.
Oprócz tego ukończyła szkolenia z terapii ręki, kinezjologii edukacyjnej, integracji sensorycznej, logorytmiki, masażu logopedycznego, terapii dr Masgutowej, terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju i opóźnionego rozwoju mowy, globalnego czytania i liczenia, bajkoterapii, arteterapii, mutyzmu wybiórczego, dysleksji, dyskalkulii i wielu innych. Z Fundacją HALO związana od samego początku działalności. We współpracy z Fundacją prowadzi terapię logopedyczną indywidualną i grupową, także online. Mam doświadczenie w prowadzeniu grupy wsparcia dla dzieci i młodzieży z niepłynnością mowy oraz ich rodziców.
Jej hobby to śpiewanie w chórach, pisanie wierszy malarstwo. Jest matką dorosłej córki Moniki, magistra fizjoterapii
MoNIKA NIEWIADOMSKA – PROFESOR UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO WYDZIAŁU KULTURY FIZYCZNEJ I ZDROWIA, BEHAWIORYSTA ZWIERZĄT I DOGOTERAPEUTA. w fundacji halo prowadzi zajęcia z dogoterapii dla najmłodszych. jako pierwsza, w 2005 roku, rozpoczęła zajęcia dogoterapeutyczne w rehabilitacji dzieci z cukrzycą typu 1. ZAJĘCIA DOGOTERAPEUTYCZNE REALIZOWANE Z DZIEĆMI Z CUKRZYCĄ TYPU PIERWSZEGO STAŁY SIĘ POCZĄTKIEM JEJ PRACY Z DZIEĆMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI I WYMAGAJĄCYMI, Z UDZIAŁEM PSA.
Aktualnie pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Kinezyprofilaktyki na Wydziale Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego oraz prowadzi zajęcia dogoterapeutyczne dla dzieci, głównie w wieku przedszkolnym oraz żłobkach, w oparciu o autorski program. Realizacja tego programu została zgłoszona do Komisji Bioetycznej i uzyskała pozytywną opinię.
Do pracy z dziećmi wykorzystuje trzy psy (dwa razy border collie oraz pudelka miniaturowego).