Regulamin kursów i szkoleń organizowanych przez Fundację HALO
1. Definicje:
Organizator kursu – Fundacja Wspierania Mowy i Komunikacji HALO z siedzibą w Szczecinie przy ul. Błogosławionej Księżnej Jolanty 13/1, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000656955, NIP 852-26-274-00, REGON 366261576.
Umowa – umowa cywilnoprawna o przeprowadzenie kursu na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, do zawarcia której dochodzi poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego i wpłatę wpisowego.
Uczestnik – osoba zakwalifikowana przez organizatora do wzięcia udziału w kursie.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca z organizatorem umowę o przeprowadzenie kursu, która to umowa nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Przepisy ogólne:
Nabór na kurs jest przeprowadzany za pomocą e-maila: szkolenia@fundacjahalo.pl lub pod numerem telefonu: 517 262 534.
Kursy organizowane są w zakresie i w terminach opisanych w szczegółowej informacji na temat kursu, zawartej na stronie internetowej organizatora, w zakładce Kursy i Konferencje.
W razie niemożności zorganizowania kursu z przyczyn zależnych od instruktora prowadzącego (choroba lub inne zdarzenia losowe) organizator zastrzega sobie możliwość zmiany instruktora prowadzącego na instruktora o takich samych kwalifikacjach.
O zakwalifikowaniu na kurs decyduje zapisanie się za pośrednictwem e-maila lub telefonicznie oraz wpłata wpisowego w wysokości podanej w szczegółowej informacji o danym szkoleniu, przy czym warunkiem przyjęcia zgłoszenia na kurs jest wpłata wpisowego. W przypadku większej ilości chętnych niż przewidzianych miejsc o zakwalifikowaniu decyduje data wpłaty wpisowego.
Materiały szkoleniowe podlegają ochronie na podstawie przepisów o ochronie praw autorskich.
Organizator prowadzi rejestr świadectw/certyfikatów wydanych na poszczególnych kursach.
Uczestnik kursu ma prawo ocenić pracę instruktora prowadzącego szkolenie w formie ankiety przeprowadzanej na końcu kursu.
3. Opłaty:
Wpłatę wpisowego należy uiścić w ciągu 5 dni roboczych od zgłoszenia na szkolenie. Brak wniesienia opłaty w powyższym terminie skutkuje domniemaniem rezygnacji z kursu i anulowaniem zgłoszenia.
Pozostałą część opłaty za kurs należy uiścić na konto organizatora do 4 tygodni przed rozpoczęciem szkolenia, pod rygorem skreślenia z listy uczestników kursu. Chyba, że wpisowe jest określone jako równowartość ceny szkolenia.
W przypadku zgłoszenia na szkolenie w terminie krótszym niż 4 tygodnie przed jego rozpoczęciem należy dokonać wpłaty całości kwoty.
Uiszczenie opłaty za szkolenie i dopełnienie wszelkich formalności określonych w regulaminie daje uczestnikowi prawo do:
udziału w szkoleniu;
otrzymania materiałów szkoleniowych oraz innych pomocy niezbędnych do zajęć;
otrzymania dyplomu/certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu.
4. Rezygnacja z kursu
W przypadku rezygnacji uczestnika z kursu po potwierdzeniu przez niego chęci uczestnictwa w określonym terminie, na który został zakwalifikowany i poniżej 28 dni przez rozpoczęciem kursu, organizator zwróci uczestnikowi wpłaconą kwotę, pomniejszoną o poniesione koszty zorganizowania szkolenia, proporcjonalne do liczby uczestników. Istnieje również możliwość wskazania uczestnika zastępczego.
W przypadku rezygnacji z oczekiwania na kurs (lista rezerwowa) uczestnikowi przysługuje prawo do zwrotu całej kwoty wpłaconego wpisowego. Aby uzyskać zwrot należy przesłać rezygnację z uczestnictwa w kursie za pomocą formularza – kliknij TUTAJ, aby przejść do formularza. Pieniądze będą zwracane jedynie na konto osoby/firmy, która dokonała wpłaty.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu w przypadku, gdy na dany termin zostanie zakwalifikowana zbyt mała liczba uczestników. W takiej sytuacji uczestnikom nie przysługują roszczenia finansowe względem organizatora. Kwoty wpłacone przez uczestników zostaną im w całości zwrócone lub przeznaczone na pokrycie opłaty za inny kurs – w zależności od woli wpłacającego.
W sytuacjach nadzwyczajnych (takich jak np. zmiana wymagań dotyczących organizacji kursu) pociągających ze sobą zwiększenie kosztów zorganizowania kursu, organizator zastrzega sobie możliwość zmiany ceny kursu – nie później jednak niż na 6 tygodni przed rozpoczęciem kursu.
Fundacja HALO prowadzi rejestr świadectw/certyfikatów wydanych na poszczególnych kursach.
5. Prawo odstąpienia od umowy
Uczestnik będący konsumentem może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kolejnych dwóch punktów poniżej. Oświadczenie można złożyć za pomocą formularza – kliknij TUTAJ, aby przejść do formularza.
Jeżeli od zgłoszenia się na szkolenie do jego rozpoczęcia pozostało mniej niż 14 dni, to uczestnik będący konsumentem jest zobowiązany do przesłania oświadczenia o treści: „Chcę wziąć udział w kursie …… w terminie ……… Zostałem poinformowany, że w przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy będę zobowiązany do pokrycia kosztów zorganizowania szkolenia, proporcjonalnie do liczby uczestników, poniesionych przez organizatora do momentu odstąpienia od umowy” za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szkolenia@fundacjahalo.pl
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do kursu przeprowadzonego w całości przed upływem terminu 14-dniowego za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem kursu, że po spełnieniu świadczenia przez organizatora utraci prawo odstąpienia od umowy.
Organizator zwraca wszystkie płatności otrzymane od konsumenta bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji konsumenta. Zwrot następuje jedynie na konto osoby, która dokonała wpłaty.
6. Reklamacje:
Uczestnik może złożyć reklamację dotyczącą kursu najpóźniej w terminie 14 dni od daty jego zakończenia lub daty, w której miał być zakończony, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szkolenia@fundacjahalo.pl
W reklamacji należy wskazać: temat kursu, datę jego przeprowadzenia, przyczynę i opis zagadnienia reklamowanego, a także imię, nazwisko oraz dane kontaktowe uczestnika wnoszącego reklamację.
Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni od daty ich otrzymania.
Oceny zasadności reklamacji dokonuje organizator po sprawdzeniu realizacji kursu zgodnie z przyjętymi standardami i obowiązującymi procedurami, rozmowie z instruktorem prowadzącym kurs oraz na podstawie ankiet ewaluacyjnych.
Jeżeli organizator nie uznał reklamacji konsumenta, a ten się nie zgadza z jego decyzją, to może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego. W tym celu należy złożyć do Zachodniopomorskiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, z siedzibą w Szczecinie przy ul. Wały Chrobrego 4, odpowiedni wniosek (w zależności od rodzaju postępowania wniosek o mediację lub wniosek o rozpoznanie sprawy przed polubownym sądem konsumenckim /wniosek – zapis na sąd polubowny).
7. Przepisy porządkowe
Uczestnicy odpowiadają za wyrządzone przez siebie szkody.
Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z udziału w szkoleniu uczestnika, który:
przeszkadza innym uczestnikom lub prowadzącemu szkolenie;
znajduje się pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających.
Zachowania opisane w pkt. 7. są równoznaczne z odstąpieniem od umowy z winy uczestnika. W takiej sytuacji organizator potrąci z zapłaconej ceny koszty, jakie poniósł w związku z przygotowaniem szkolenia, jak również swoje wynagrodzenie za poczynione przygotowania do realizacji umowy.
8. Ochrona danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Wspierania Mowy i Komunikacji HALO, z siedzibą w Szczecinie, przy ul. Błogosławionej Księżnej Jolanty 13/1
Dane osobowe zbierane są w celu realizacji usługi szkoleniowej oraz w celu informowania o ofercie i działaniach Fundacji HALO.
Każdy ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i uzupełniania, a także do rezygnacji z otrzymywania informacji handlowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych do celów marketingowych poprzez wysłanie korekty/rezygnacji na adres Fundacji HALO.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do świadczenia usługi szkoleniowej.
Podane dane osobowe będą udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa